AUTOMOBILIŲ SUPIRKIMAS KAUNE




,,Ratuotais savižudžiais“ vadina Vakaruose lenktynininkus, siekiančius absoliutaus greičio rekordų. Nuolat rizikuodami gyvybe, jie tampa automobilių ir naftos monopolijų, kurios lenktynininkų laimėjimus panaudoja savo produkcijos reklamai, negailestingo išnaudojimo aukomis.

Amerikos Jutos valstijos šiaurės vakarų dalyje it didžiulis baltas kilimas driekiasi bekraštė druskinga dykuma. Bonevilio-Solto-Fletso plotai tokie negyvi, kad žvilgtelėjus į tolį pasirodo, jog matai žemės rutulio paviršiaus išlinkimą. žiemą lygumą užtvindo liūtys, o vasarą kaitri saulė ją ir paviršius tampa tvirtas ir glotnus it marmuras.

Šiame druskingame „autodrome“ su greičiu rungėsi garsieji lenktynininkai K. Bridlavas, A. Arfonsas, H. Heibličas, S. Baretas, — tie, kurių vairuojami automobiliai „metė iššūkį lėktuvui“.

Dvikovos su greičiu beveik niekas nemato. Reikalinga pernelyg ilga, tiesi ir lygi trasa, o pats įvykis ne toks efektyvus, kad jį vertėtų demonstruoti per televiziją. Viskas vyksta ne daugiau keliasdešimties žiūrovų akivaizdoje, kartais net be jų.

Greičio rekordus šturmuojantys vairuotojai beveik niekad nėra dalyvavę netgi lengviausiose lenktynėse ir jeigu pamėgintų dalyvauti, be abejonės, patirtų gėdingą pralaimėjimą. Lenktynininkui, kuris privalo tiksliai nustatyti atstumą iš akies, nepriekaištingai koordinuoti judesius, kad sėkmingai kovotų ir su vingiuojančios trasos netikėtumais, ir su varžovais, uždavinys pasiekti didžiausią greitį lygiame ir tuščiame kelyje atrodo labai nuobodus užsiėmimas.

brangiai-superkame-automobiliusRekordų vaikymasis pasiekia piką

Rekordų vaikymasis jau kainavo nemažai gyvybių. Paskutinį kartą 1962 metais sprogo reaktyvinis Gleno Lišerio automobilis, lėkdamas 400 mylių per valandą greičiu, Automobilio nuolaužos pabiro didžiulėje druskingoje lygumoje.

Buvęs pasaulio rekordininkas Kregas Bridlavas iš Kalifornijos tikriausiai stebisi, kaip išliko gyvas. 1964 metais, pasiekus 526 mylių per valandą greitį, jo mašinoje tuo pačiu metu išėjo iš rikiuotės ir stabdymo parašiutai, ir diskiniai stabdžiai. Automobilis lėkė 540 mylių per valandą greičiu, ir niekas negalėjo jo sustabdyti. Beprotiškais zigzagais jis skriejo pirmyn… Po kelių baisin sekundžių, kraupiai staugdama, mašina iššoko iš tvirto keliuko į purią dirvą. Atsitrenkusi į telefono stulpą ir susiskaldžiusi jį į šipulius, ji atsistojo piestu, bet nesustojo, kol pagaliau už penkių kilometrų paniro kanalą. Per stebuklą Bridlavas liko gyvas.

Tikru laimės kūdikiu galima pavadinti Artą Arlonsą. 1964-1965 metais jis triskart pagerino pasaulio rekordą automobiliu „žalioji pabaisa“, primenančiu labai ištemptą šiukšliavežę. Pirmąkart Arfonsas pažvelgė mirčiai i akis, kai sprogo užpakalinė padanga ir suvaldyti trūkčiojančio automobilio buvo neįmanoma. 1966 metais pralaimėjęs Bridlavui Artonsas pamėgino atsirevanšuoti. Jis varė mašiną 589 per valandą greičiu, bet ši dėl nesuprantamos priežasties staiga šovė dešinėn, ir pakilo į orą. Risdamasi kūlversčiais „Žalioji pabaisa“ šimtus metrų aplink drabstė sulankstyto metalo gabalus. Viena padanga buvo rasta maždaug už 6 kilometrų nuo avarijos vietos. Nuriedėjusi dykvietėje apie pusantro kilometro mašina sustojo. Atskubėję žiūrovai išvydo beformę metalo laužo krūvą. Niekas nesitikėjo rasti Arfonso gyvo. Kirviu pavyko išlaisvinti lenktynininką iš geležies nelaisvės. Kraujas sruvo jo veidu, bet, nežiūrint įdrėskimų ir mėlynių, Arfonsas buvo sveikas.

Tokius pasakojimus gali papasakoti kiekvienas geriau išmanantis automobilių istorija, šiuo atveju automobilių supirkimas Kaune atstovas – supirkėjas.

Šaltinis: senų automobilių supirkimas Vilniuje ir Wikipedia