MAŠINŲ SUPIRKIMAS KLAIPEDOJE




Asmenys, kurie dažnai patenka į eismo nelaimes, gali būti tiriami specialiais psichofiziologinių tyrimų metodais. Tokie tyrimai daugelyje šalių atliekami ir jais įvertinamos psichomotorinės reakcijos, regėjimas dieną ir naktį, judesių koordinacija, sugebėjimas nustatyti greitį ir kt. Austrijoje buvo atlikta daug psichofiziologinių ekspertizių nustatant, ar vairuotojai gali vairuoti automobilius. Paaiškėjo, kad visiškai tinkami automobiliams vairuoti yra 78,5%. vairuotojų, laikinai netinkami 13,4% ir visiškai netinkami 8,1%.

Vairuotojų psichofiziologinių tyrimų rezultatai patvirtina, kad būtina profesinė atranka.

Prancūzijoje autobusų ir autotraukinių vairuotojai dalyvauja vienuolikos rūšių tyrimuose, kur pagal keletą parametrų tikrinamas regėjimas dieną ir naktį, nustatomas paprastos ir sudėtingos reakcijos laikas, judesių koordinacija, nejautrumas trukdymams, dėmesys, raumenų jėga, sugebėjimas nustatyti greitį ir kt. Panašūs tyrimo metodai taikomi daugelyje transporto firmų JAV, Italijoje ir kitose valstybėse.

Nustatyta, kad dėl dažnai taisykles pažeidžiančių vairuotojų kaltės eismo nelaimių įvyksta 5 kartus daugiau negu dėl retai klystančių. Jungtinėse Amerikos Valstijose apskaičiuota, kad, tokiems vairuotojams uždraudus vairuoti automobilį, per metus keliuose sumažėtų daugiau kaip 3500 žuvusiųjų.

parduodamos-masinosVienoje Prancūzijos transporto kompanijų įvedus psichologinė atranka, smarkiai sumažėjo dėl vairuotojų kaltės nukentėjusiųjų eismo nelaimėse.

Tačiau iš visų, norinčių įgyti, vairuotojo profesiją, pagal psichofiziologinius tyrimus atrenkant tinkamiausius, susiduriama su sunkumais. Reikia nepamiršti, kad profesiniai gabumai turi būti nustatomi ne tik visapusiškai tiriant psichinius procesus, bet ir nagrinėjant asmenybės ypatybes. Be to, veikiant įvairiems faktoriams, šie duomenys gali keistis. Todėl pranašauti apie žmogaus sugebėjimą vairuoti automobilį iš vienkartinio Psichofiziologinio tyrimo duomenų yra labai sunku. Išvada apie tai, kad žmogus negali vairuoti mašinos , padaroma tik .po daugelio tyrimų, iš kurių matyti, kad labai nukrypstama nuo nustatytų normų.

Vairuotojo psichofiziologinės savybės tirtamos trimis periodais: iki apmokymo medicininių ir psichofiziologinių tyrimų duomenų; apmokymo metu — iki išduodant vairuotojo teises; profesinės veiklos metu.

Iki apmokymo darant išvadas apie tai, kad kandidatas į vairuotojų mokyklą netinkamas dėl psichofiziologinių savybių, reikia remtis aiškiais ir staigiais nukrypimais nuo vidutinių rodiklių, kompleksiškai ištyrus psichofiziologines savybes (pavyzdžiui, pavėluotą dėmesio perkėlimą ir nepastovumą, staigų judėjimo reakcijos uždelsimą, nervinių procesų pusiausvyros nestabilumą ir kt.).

Kai kurie psichologai, dirbantys automobilių transporte, teigia, kad vairuotojo darbo gali būti mokomas kiekvienas sveikas žmogus. Todėl, atrenkant vairuotojus, svarbiausias dėmesys turi būti skiriamas ne apskritai žmogaus tinkamumui šiai profesijai, o tinkamumui dirbti su įvairiais automobiliais priklausomai nuo individualių ir psichologinių vairuotojų savybių. Vairuotojų profesinės atrankos metodika pradedama įgyvendinti praktiškai.

Šaltinis – https://lt.wikipedia.org/wiki/Automobilis ir automobiliu supirkimas kaune