NAUDOTI AUTOMOBILIAI IŠ VOKIETIJOS




Labai automobilizuota Europos valstybė — Vokietijos Respublika: apytikriai kas trečiam, ketvirtam jos gyventojui tenka po lengvąjį automobilį, o kas devintas darbininkas dirba tiesiogiai arba iš dalies su automobilių pramone susijusiose įmonėse. Nuo VFR, kurioje 1980 metų duomenimis, buvo 23,7 mln. automobilių, nedaug teatsilieka Anglija (16,4 mln.), Prancūzija (15 mln.), Italija (14,3 min.)., Statistika skelbia, kad 1980 metais pasaulio keliais važinėjo 406 mln. automobilių, nors ir ne visi šie keliai buvo vienodai judrūs. Pavyzdžiui, Italijoje automobilių buvo 2 kartus daugiau negu visose penkiasdešimtyje Afrikos valstybių kartu: čia važinėjo tik 8,6 mln.

Nors šiuolaikiniai automobiliai labai greiti, gali skrieti 160, 200, 240 km per valandą, tačiau neretai jais prisieina važiuoti lėčiau negu netobulais jų pirmtakais, pasiekdavusiais, kaip prisimename, 20 km per val. greiti. O kartais atsitinka ir taip, kad automobilis nesugebėtų aplenkti net smagių arklių traukiamo fajetono arba vos šliaužiantį jį lengvai pralenkia pėstieji. Tokia nelinksma lemtis greitąjį šiuolaikinį automobilį ištinka milijoniniuose miestuose, kuriuose dėl blogai sutvarkyto eismo reguliavimo arba be galo gausaus ir todėl praktiškai jau sunkiai besutramdoma mašinų srauto susidaro didžiuliai automobilių kamščiai. Tada spūstis gatvėse neišnyksta ilgiausias valandas.

naudoti-automobiliai-is-vokietijosŠtai Kaire, kur eismo organizacija iš tiesų nekokia, automobilis priverstas slinkti vos 3 km per val. greičiu, kamšos valandomis Paryžiuje automobilio vidutinis greitis vos 8 km per val., Niujorke, ir Vašingtone — 12 km per val. Tikrų tikriausia automobilių grūstis visomis savaitės darbo dienomis susidaro stambiausiame Brazilijos mieste San Paule. Čia ji praktiškai tęsiasi beveik pusę paros, todėl San Paulo gyventojui (nesvarbu, pėsčias jis ar važiuotas) tenka sugaišti vidutiniškai 3 valandas, kol iš namų pasiekia darbo vietą. Panašų vaizdą kamšos valandomis galima pamatyti daugelyje kapitalistinių šalių miestų — biznio vairuojama automobilizacija atsigręžia prieš pati automobilį, iš paslankiausios transporto priemonės paversdama jį tokia, kuria ne visada, kada reikia ir nori, paskubėsi…

Ilgą laiką antroji pagal dydį pasaulio automobilių „kalvė” buvo Japonija ir štai, 1981 m. ji tapo pasaulinis automobilių gamybos lyderis — čia pagaminta 11 milijonų lengvųjų automobilin. Ir nors didelė japoniškų mašinų dalis parduodama svetur, bendras Tekančios saulės šalies“ automobilių parkas — 30 milijonų. Japonijoje yra septynios stambios automobilių gamybos bendrovės, vadinamieji „septyni samurajai“. Tai „Toyota Motor“, „Nissan Motor“, ,Honda“ ir kt. Šiuo metu Japonija ne tik pirmauja pagal automobilių gamybos mastą, bet ir daugiau negu kitos šalys jų eksportuoja. Tam pasitarnavo kapitalistiniame pasaulyje paaštrėjusi energetinė krizė. Benzino kainos sparčiai augo, o stambiausi automobilių koncernai toliau gamino neekonomiškus automobilius. Taip Japonijos automobiliai užkariavo rinką pasaulyje.

Šaltinis – wiki; automobilių supirkimas šiauliai