SENŲ AUTOMOBILIŲ SUPIRKIMAS VILNIUJE




Pirmieji automobiliai labai greit tapo „motorizuotais vežikais“. Jau 1896 metais Vokietijoje, Štutgarto mieste, pradėjo važinėti pirmieji šešių vietų lengvieji 4 AG galios automobiliai „Daimler“, kuriuos galima laikyti tiesioginiais šiuolaikinių taksi pirmtakais. Kol automobilis buvo prabangos dalykas, nedaug tebuvo ir taksi: pavyzdžiui, 1900 metais Paryžiuje važinėjo tik 4 taksomotorai. Maždaug po dvidešimties metų, 1922-aisiais, jų padaugėjo iki 11 295.

1907 metų rudeni vienas maskvietis vairuotojas ant savo nedidelio „Oldsmobilio“ pakabino skelbimą: „Vežikas. Kaina pagal susitarimą“. To meto, spaudos liudijimu, norinčių nusisamdyti „motorizuotą vežiką“ netrūko. Taigi pirmasis taksi šalyje pasirodė Maskvoje, o netrukus jie pradėjo važinėti ir Peterburge. 1913 metais abiejuose didžiuosiuose Rusijos miestuose taksi jau buvo skaičiuojami šimtais: Peterburge — 328, Maskvoje 217.

Taksi automobilis turi būti talpus (juk keleiviai neretai juo važiuoja su bagažu), be to, patvarus ir ilgaamžis, pakankamai galingas, greitas ir ekonomiškas. Taksi privalo turėti nuo keleivių atskirtą vairuotojo vietą (pas mus šiam tikslui naudojamuose automobiliuose to nėra), aiškius atpažinimo ženklus, skiriamąją spalvą.

Tokiomis „klasikinėmis“ savybėmis nuo seno garsūs Londono taksi. Į juos galima Įlipti beveik nesusilenkus tai ypač patogu pagyvenusiems keleiviams, ligoniams. Specialius taksi automobilius gamina anglų firmos „Ostin“, „Winchester“, amerikiečių „Chečker“. Tipiškas vienos iš šių firmų taksi modelis yra „Ostin-Taxi-cab F-X-4″. Tačiau tokių specializuotų taksi automobilių pagaminama nedaug, kasmetinė jų produkcija neviršija 15 tūkstančių.

senu-automobiliu-supirkimasDažyti taksi automobilius specifine, išsiskiriančia spalva pradėta nuo pat jų atsiradimo. Mat taip daug lengviau greit juos pastebėti ir atpažinti automobilių sraute, Pavyzdžiui, Paryžiaus taksi. „Reno“ .(„Renault“) 1910-1914 metais buvo dažoma ryškiai žalia ir ryškiai raudona spalva. Amerikiečiai nuo 1920 metų savo taksi automobiliams pasirinko geltoną spalvą. Šiandien daugelyje Afrikos ir Azijos šalių taksi turi tamsios spalvos kėbulą su baltais sparnais. Dvidešimtaisiais šio amžiaus Metais Vokietijos taksi automobiliai buvo ženklinami ištisine šachmatine juostele, kuri vėliau ir kitose šalyse tapo savotišku taksi simboliu. Nuo 1947 m. šachmatinė juostelė bei žalia lemputė tapo skiriamaisiais Tarybų Sąjungos taksi ženklais.

Gausėjant mūsų šalyje automobilių, didėja ir taksi pervežimų skaičius. Vien Pabaltijo respublikų sotinėse tūkstančiui gyventojų yra 1,74 taksi automobilio Rygoje, 1,65 – Vilniuje, 1,52 Taline. Vilniaus taksi parkas, pastatytas devintajame penkmetyje pagal originalų projektą, savo septyniuose aukštuose sutalpina net 850 automobilių ir yra žinomas visoje šalyje. Šio parko taksi automobiliais per metus pervežama daugiau kaip 12 milijonų vilniečių sostinės svečių. Tai sudaro apie 4% keleivių. Automobilių supirkimas Vilniuje superkami tiek taksi automobiliai tiek įprastinės miesto mašinos.

Labai svarbu kaupti duomenis apie tai, kaip taksi aptarnauja miesto gyventojus. Vilniuje ir Kaune tokius tyrimus atlieka Vilniaus inžinerinis statybos institutas. Apdorojus gausius faktus, galima teikti pasiūlymų ir rekomendacijų, kaip racionaliau išdėstyti taksi stoteles, sudaryti taksi darbo grafikus, gerinti dispečerinės tarnybos darbą: ji privalo informuoti vairuotojus apie situaciją stotelėse ir nukreipti taksi ten, kur jų tuo momentu labiausiai reikia.

Suprantama, taksi parkas gerai aptarnauti gali ribotą stotelių skaičių. Vilniuje šiuo metu yra apie 50 taksi stotelių, tačiau tyrimų duomenimis normaliai funkcionuoja toli gražu ne visos. Yra ir tokių, kuriose taksi niekada nesustoja. Taigi plėsti miesto taksi stotelių tinklą reikia labai apgalvotai. Juk keleiviui dažniausiai patogiau bus nueiti šimtą metrų toliau ir tikrai rasti laisvą taksi negu ilgai jo laukti menkai aptarnaujamoje stotelėje. Pagal sąjungines normas atstumas tarp stotelių miesto centre turi būti 0,5 kilometro, kitose miesto dalyse — 1 kilometras.

Be lengvųjų taksi automobilių mūsų šalyje dar naudojamasi daugelio mėgstamais maršrutiniais taksi. Maršrutinis taksi tai savotiškas įprasto taksi ir autobuso hibridas. Jis kursuoja nustatytu maršrutu, o keleiviai bet kur gali ar išlipti. Pas mus nustatytais maršrutais važinėja mikroautobusai RAF22032. Esama ir krovininių taksi, kuriais gyventojai gali persivežti baldus ir kitokius krovinius.

Šaltinis – automobilių supirkimas Vilniuje ir wiki: https://lt.wikipedia.org/wiki/Automobilis