Toyota Rav XA10; 1994 – 2000 apžvalga

Toyota Rav XA10; 1994 – 2000 apžvalga

Jei būtumėte užmigęs 1990-ųjų pabaigoje ir pabudęs po dešimtmečio ar dviejų, nustebtumėte dėl pokyčių mūsų keliuose, kol miegojote. 1990-ųjų pabaigoje keturiais ratais varomi automobiliai buvo dažni, tačiau jų nebuvo tiek daug, kiek yra dabar.

Kai nuėjote miegoti, tipiškas keturiais ratais varomas automobilis buvo didžiulis monstras, skirtas įveikti sunkiausias sąlygas, kurias jis galėjo sutikti miškuose, tačiau per pastarąjį dešimtmetį įvyko revoliucija, ir dauguma keturiais ratais varomų automobilių dabar yra daug lengvesni vagonai, kurie dažniau matomi mokyklos aikštelėje arba prekybos centro automobilių aikštelėje, o ne laukinėse vietovėse.

Dabar parduodamų keturiais ratais varomų automobilių dauguma retai palieka asfaltą, ir rezultatas yra nauja vagonų karta, kurie turi aukštą vairavimo poziciją kaip keturiais ratais varomi automobiliai, tačiau siūlo daugiau saugumo, geresnį valdymą ir komfortą nei tradiciniai visureigiai. Trūkumas yra jų bekelės gebėjimai, tačiau jei neplanuojate važiuoti į miškus, tai nėra svarbu.

Toyota RAV4 buvo vienas iš pirmųjų taip vadinamų „minkštųjų visureigių“, kurie pasinaudojo šia tendencija. Jis buvo sukurtas kaip stilingas mažas daugiafunkcis vagonas, kuris atrodė gerai mieste, tačiau buvo pakankamai pajėgus, jei jo savininkas nuspręstų išvažiuoti savaitgalį į miškus ar prie jūros.

Per vėlesnius metus RAV4 tapo automobiliu, kuris labiau skirtas šeimos pervežimui, nes keturiais ratais varomi automobiliai išpopuliarėjo kaip alternatyva nuobodžiam universalui.

Modelio apžvalga

RAV4 pirmą kartą pasauliui buvo parodytas 1989 m. Tokijo automobilių parodoje, tačiau jis tapo realybe gamyboje tik 1994 m., tais metais, kai jis pasirodė mūsų rinkoje.

Pirmasis RAV4 buvo skirtas stilingiems žmonėms, kurie norėjo atrodyti taip, tarsi važinėtų po miškus ar paplūdimį, tačiau iš tikrųjų važinėjo po madingus mūsų didmiesčių rajonus.

Iš pradžių jis buvo prieinamas tik kaip kompaktiškas trijų durų modelis su trumpa ratų baze, tačiau vėliau tapo prieinamas ir kaip ilgos ratų bazės vagonas.

Jis pasižymėjo tuo pačiu monokokiniu kėbulu, kurį paprastai siejame su įprastais automobiliais, o tai suteikė jam stiprumo ir standumo. Tai taip pat leido dizaineriams sukurti priekinės ir galinės dalies susilankstymo zonas, kurios suteikė jam geresnę apsaugą nuo susidūrimų nei dauguma įprastų keturiais ratais varomų automobilių, ir su šoninėmis apsaugos strypais bei pasirenkamomis oro pagalvėmis jis buvo tikra naujovė bekelės saugume.

Monokokinė konstrukcija ne tik buvo nauda saugumui, bet ir suteikė standžią ir stabilią platformą, ant kurios galėjo būti pastatytas gana geras valdymas. Žinoma, aukštas svorio centras reiškė, kad jo valdymas niekada negalėjo būti toks aštrus ir tikslus kaip įprasto šeimos sedano ar universalo, tačiau jis buvo aiškus žingsnis į priekį palyginti su gremėzdiškais keturiais ratais varomais vagonais.

Galia buvo tiekiama iš 2,0 litro keturių cilindrų variklio su dvigubais viršutiniais paskirstymo velenais, kuris išvystė sveikus 96 kW prie 5800 aps./min. ir 180 Nm prie 4400 aps./min., kas buvo pakankamai, kad RAV4 suteiktų stiprią galią važiuojant asfaltu ar bekelėje.

Buvo pasirinkimas tarp penkių pavarų mechaninės arba keturių pavarų automatinės pavarų dėžės. Galinis diferencialas buvo riboto slydimo vienetas, ir variklio galia buvo nuolat perduodama keturiems ratams, su centriniu diferencialu, kuris galėjo būti užrakintas, kai reikėjo didesnio sukibimo sudėtingose sąlygose.

Po aptakiu kėbulu buvo nepriklausoma pakaba, kuri užtikrino patogų važiavimą su gana geru valdymu, taip pat gana pajėgią bekelės galimybę.

Stabdžiai buvo priekiniai diskiniai ir galiniai būgniniai, o ABS buvo prieinama kaip papildoma funkcija.

Viduje RAV4 buvo tipiškas Toyota – tvarkingas su kokybiškomis plastikinėmis ir audiniu aptrauktomis sėdynėmis priekyje ir lanksčia dalinai suskleidžiama galine sėdyne.

Lankstumas buvo raktas į RAV4 interjerą. Galinė sėdynė galėjo būti padalinta ir sulankstyta, kad būtų daug vietos kroviniams, o jei reikėjo, visos keturios sėdynės galėjo būti sulankstytos per naktį.

Standartinė įranga apėmė purvasargius, šoninius kūno apsaugos liejinius, vairo stiprintuvą, radijo/kasetės garso sistemą su keturiais garsiakalbiais ir pasukamą vairaratį, o pasirenkamos funkcijos buvo antiblokavimo stabdžiai, oro kondicionierius, stoglangis, vairuotojo oro pagalvė, Cruiser išvaizdos paketas ir saugos paketas.

RAV4 išaugo 1995 m., kai Toyota įtraukė į asortimentą ilgos ratų bazės penkių durų vagoną. Tai jau nebuvo tik mados pareiškimas; tai tapo praktišku pilno dydžio šeimos vagonu. Jo patrauklumas dar labiau išsiplėtė 1998 m., kai į asortimentą buvo pridėta trijų durų minkštas stogas.

Eksploatacinė apžiūra

Mechanikai praneša apie kelias problemas su RAV4. Senesni automobiliai su didesne rida gali rodyti nedidelius variklio alyvos nutekėjimus, tačiau tai yra įprasta, o ne kelia susirūpinimą.

Variklis iš esmės yra tas pats kaip Camry, kuris pasirodė esąs gana be problemų. Tas pats taikoma ir jėgos perdavimo linijai, nors vienas mechanikas pranešė apie du atvejus, kai penkių pavarų mechaninė pavarų dėžė iššoko iš penktosios pavaros dėl dėvėjimosi „dėžėje“. Abu atvejai buvo esant gana dideliai ridai.

Interjero apdaila gerai išlaiko vietinio saulės spindulių atšiaurumą, todėl tikimasi nedaug pablogėjimų viduje.

Panašiai ir išorė išlaiko gerai, tačiau verta kruopščiai patikrinti kėbulą ir apačią dėl akivaizdžių žygiavimo į mišką ženklų. Išorėje ieškokite įbrėžimų šonuose, sunkių dulkių durelių plyšiuose, vyriuose ir kituose kėbulo įrenginiuose, o apačioje ieškokite įspaustų kėbulo dalių, išlygintų išmetimo sistemų ir smūgių pakabos komponentuose. Taip mažai RAV4 buvo rimtai naudoti bekelėje, kad vargu ar rasite daug žalos.

Prekybos atstovai praneša, kad kėbulo komponentų kaina yra gana didelė, netgi tokių komponentų kaip atšvaitai, galiniai žibintai ir bamperiai, todėl verta įsitikinti, kad nieko iš to nereikia pakeisti.

Kaip visada, ieškokite serviso įrašų, kurie rodo nuoseklų aptarnavimą, kurį galima patikrinti.

Ką verta atkreipti dėmesį

  • Geras kelio elgesio ir bekelės galimybių derinys
  • Geras matomumas iš aukštos vairavimo pozicijos
  • Stipri ir tvirta konstrukcija
  • Patogus važiavimas ir priimtinas valdymas
  • Stilingas dizainas
  • Geras patikimumas

Išvada

Toyota RAV4 tapo visuotiniu SUV segmentu žvaigžde dėl savo gebėjimo derinti kasdienio vairavimo patogumą su vidutiniu bekelės pajėgumu. Jo unikalus monokokinis kėbulas, stipri variklio ir pavarų kombinacija bei lankstus interjeras padarė jį populiarų tarp miestų ir kaimo vietovių vairuotojų. Dabar RAV4 yra tiek šeimų, tiek aktyvaus laisvalaikio mėgėjų patikimas pasirinkimas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *