Kaip dažnai reikėtų keisti sintetinę alyvą?

Kaip dažnai reikėtų keisti sintetinę alyvą?

 

Sintetinė alyva jūsų automobilio variklyje atlieka neįtikėtinai sudėtingą darbą. Nuo šalto gulėjimo variklio alyvos bako apačioje ji turi pakilti iki vožtuvo pavaros pačiame viršuje, tada tekėti iki galo atgal žemyn, ir tai turi įvykti beveik akimirksniu, kai paleidžiate variklį. Alyva apsaugo viską, kas yra jūsų variklyje: guolius, stūmoklius, cilindrų sieneles ir visas kitas dalis, kurios juda arba liečia kažką, kas veikia.

Tada po pradinio šalto užvedimo alyva turi toliau saugoti, kad ir kokia ji įkaista ir kaip sunkiai dirba variklis. Jis turi tai daryti mėnesius, jei ne metus, per daugybę trumpų kelionių, ilgų kruizų ir (kai kuriems) retkarčiais lenktynių trasos ar vingiuotų dviejų juostų plakimo. Jūs esate priklausomas nuo jūsų automobilio alyvos, kad ji nepriekaištingai atliks savo darbą per žvarbų šaltį šiaurės žiemomis ir lipnią karštą pietų vasarą – visa tai kovoja su rūdimis, teršalais ir kanalus užkemšančiais nuosėdomis.

Jūsų alyva veikia sunkiai, tad kada ją keisti? Tai priklauso, todėl mes paaiškinsime faktus, susijusius su tinkamu sintetinės alyvos keitimo intervalu.

Ar sintetinė alyva turi įtakos?

Šiandieninės variklinės alyvos išsivystė į puikiai sukurtus rafinuotos naftos ir sudėtingų priedų mišinius, kurie leidžia išlaikyti apsaugines savybes visus tuos mėnesius ir kilometrus bei nepalankias sąlygas. Kai kurie yra tinkami naudoti nedideliu kiekiu per pagrįstą laikotarpį, o kiti tinkami naudoti sunkiau ir ilgiau. Šiandienos efektyviausios ir ilgiausiai tarnaujančios variklinės alyvos yra sintetinės, o tai reiškia, kad jos paprastai yra sukonstruotos ir pagamintos iš chemiškai modifikuotų naftos komponentų (ir kai kurių kitų medžiagų).

Sintetika gali užtikrinti geresnį paleidimo našumą ir tekėjimą esant iki -40 Farenheito laipsnių temperatūrai, tada ištveria itin aukštą temperatūrą, nesioksiduodamas, netirštėdamas ar nepajuoduodamas. Automobilių gamintojams vis dažniau naudojant plonesnes, itin mažo klampumo (storio) alyvas, kad sumažintų važiavimo trintį ir padidintų degalų efektyvumą, sintetika gali būti pagaminta taip, kad jos klampumas būtų daug mažesnis, išlaikant apsaugines ir tepimo savybes. Paprastai jie yra du ar tris kartus brangesni už įprastus aliejus, tačiau yra švaresni ir tvirtesni, pasižymi geresnėmis cheminėmis ir mechaninėmis savybėmis, ypač esant ekstremalioms temperatūroms, ir gali išlaikyti šias savybes ilgiau tarp pakeitimų.

Automobilių dalys, Automobilių išorė, Transporto priemonė, Buferis, Padanga, Automobilis, Automobilių ratų sistema, Automobilių padanga, Išmetimo sistema, Automobilių išmetimo sistema,

Getty Images

Teisingas sintetinės alyvos keitimo intervalas

Sklando daug nesąmonių, kada reikia pakeisti sintetinę alyvą. Jei jūsų transporto priemonėje naudojama sintetika (ir dauguma taip daro šiomis dienomis), geriausia vieta rasti tinkamą alyvos keitimo intervalą yra savininko vadovas. Gamintojų rekomenduojami sintetinės alyvos keitimo intervalai labai skiriasi. Transporto priemonėms, esančioms Automobilis ir vairuotojas’s ilgalaikių bandymų parkas, šie intervalai svyruoja nuo 6000 iki 16 000 mylių (ir beveik visada apima alyvos filtrų keitimą).

Daugumos šiuolaikinių transporto priemonių keitimo intervalai yra nuo 7 500 iki 10 000 mylių – paprastai tai yra geras grafikas, kurį reikia naudoti, jei visiškai nerandate informacijos apie savo transporto priemonės alyvos keitimo intervalą. Gamintojai taip pat turi specialų rekomenduojamų sintetinės alyvos keitimo intervalų rinkinį, skirtą transporto priemonėms, važinėjamoms sunkiomis sąlygomis, pvz., Mohave Desert karštis ar Aliaskos šaltis, arba transporto priemonėms, kurios didžiąją laiko dalį praleidžia dulkėtuose keliuose. Daugelyje naujesnių transporto priemonių yra alyvos kokybės stebėjimo sistemos, kurios seka vairavimo sąlygas – kelionių trukmę, variklio temperatūrą ir kitus variklio parametrus. Šių sistemų algoritmai apskaičiuoja, kada reikia pakeisti alyvą, ir įspėja, kai laikas.

Getty Images

Jei jūsų transporto priemonė yra senesnė, galbūt norėsite apsvarstyti vieną iš sintetinių medžiagų, kurios nurodomos kaip „didelės ridos“ alyva. Šios alyvos turi skirtingą priedų derinį, kuris gali būti šiek tiek geriau pritaikytas varikliams, kurie yra labai susidėvėję ir nuvažiavę daug kilometrų. Tačiau nėra griežtos taisyklės, pagal kurią turėtumėte juos įdėti į savo automobilio karterį. Svarbiausia yra naudoti tokio pat SAE klampumo sintetiką (pavadintą inžinerinės organizacijos SAE International vardu), kuria gamykla užpildė jūsų automobilį, ir laikytis teisingo alyvos keitimo intervalo. Taip jūsų automobilis dirbs tinkamai, o variklis tarnaus ilgiau.

Šaltinis: caranddriver.com

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *