Kas yra antifrizas ir kam jis reikalingas

Kas yra antifrizas ir kam jis reikalingas

Kartais žmonės nežino kas yra antifrizas ir kam jis reikalingas. Todėl mūsų komanda šiandien paruošė jums straipsnį apie aušinimo skystį ir dažniausiai keliamus klausimus.

Antifrizas – dar kitaip vadinamas aušinimo skystis. Tai yra vienas iš svarbiausių skysčių jūsų transporto priemonėje.

Kas yra aušinimo skystis / antifrizas?

Iš esmės aušinimo skystis / antifrizas, susimaišo variklio aušinimo sistemoje su vandeniu, tam, kad sumažintų užšalimo temperatūrą ir pakeltų sistemos virimo temperatūrą. Tai reiškia, kad į automobilio aušinimo sistemą įpylę aušinimo skysčio / antifrizo galite padidinti temperatūrą, kuria transporto priemonė gali važiuoti, kol aušinimo sistema neužvirs. Šis skystis yra sukurtas su alkoholio pagrindu, kuris dažniausiai būna žalios spalvos ( taip pat gali būti mėlynos, raudonos, violetinės ir oranžinės) ir sudaryti iš etilenglikolio.

Kodėl man reikia aušinimo skysčio / antifrizo?

Vien jau iš pavadinimo galime suprasit, kad jis yra būtinas norint sumažinti variklio aušinimo sistemos užšalimo tašką ir padidinti temperatūrą, kurioje sistema užvirs, lyginant su vandeniu. Vandens virimo temperatūra yra 100 °C. Automobilio radiatoriaus slėgio diapazonas yra 75 – 100 kPa ( arba 11-15 psi), o sumaišius 33 % aušinimo skysčio su vandeniu, virimo temperatūra pakyla iki 121 °C. Pakeisdami santykį į 55 procentus, temperatūra pakils iki 125 – 129 °C.

Kuomet ateina žiemos metas arba gyvenate vietoje, kur yra visuomet šalta, jums reikės, kad aušinimo skysčio ir vandens santykis būtų 60:40. Gali atrodyti keistai, tačiau padidinus antifrizo kiekį sistemoje, iš tikrųjų sumažės jo apsauginės savybės. Kuomet automobilio sistemoje nėra antifrizo, ledas susidarys prie 0°C. Jei jūsų variklio aušinimo sistema užšals, tuomet suskils variklio blokas ir radiatorius.

Žiemos metu rekomenduojame naudoti aušinimo skystį 60:40, jūs apsaugosite savo automobilio sistemą nuo užšalimo. Kadangi lauko temperatūra gali būti vos -5 °C, tačiau nepamirškite, kad važiuojant, gaunamas ir vėjo pasipriešinimas. O su pasipriešinimu didėja ir minusinė temperatūra varikliui.

Ar galiu vietoj aušinimo skysčio naudoti vandenį?

Vieni pyla, tačiau mes tikrai nerekomenduojame. Aušinimo skysčio paleidimas automobilyje yra tam, kad padidinti vandens virimo temperatūrą. Kuri yra pumpuojama aplink automobilio variklį per radiatorių. Reikia pagalvoti ir apie tai, kad vanduo gali padaryti žalą jūsų automobiliui. Be aušinimo skysčio, jūsų automobilio sistema nebus tinkamai aušinama. Kaip ir minėjome, naudojant vandenį vietoj antifrizo, jūsų aušinimo sistema užšals prie 0 °C.

Ar svarbu aušinimo skysčio / antifrizo spalva?

Užėję į degalinę arba internetinę parduotuvę, mes galime matyti daug skirtingų aušinimo skysčių. Jų spalvos gali būti skirtingos, o visa tai priklauso nuo inhibitorių technologijos tipo. Dauguma aušinimo skysčio / antifrizo butelių yra neorganiniai ir (yra žalios spalvos) turi rūdžių inhibitorių ir apsaugos priemonių, kad sustabdytų aušinimo sistemos komponentų koroziją. Dešimtajame dešimtmetyje „General Motors“ pradėjo naudoti organinį aušinimo skystį / antifrizą, kuris yra skirtas naujesniems automobiliams su aliuminio radiatoriais, o ne senosios mokyklos variniais ir žalvariais. Organinio aušinimo skysčio / antifrizo spalva gali būti oranžinė, raudona arba mėlyna, atsižvelgiant į jūsų transporto priemonės markę ir tai, ar jis yra iš JAV, Japonijos ar Europos.

Ar galiu maišyti skirtingų tipų aušinimo skysčius / antifrizus?

Atsakymas – negalite. Jeigu sumaišysite du skirtingus aušinimo skysčius, galite sugadinti savo transporto priemonės variklio aušinimo sistemą. Du nesuderinami skysčių tipai gali sutingti jūsų aušinimo sistemoje. O to tikrai nenori niekas. Jeigu nežinote koks jums aušinimo skystis yra reikalingas, galite rasti internete arba pasiskambint į kokį nors servizą ir pasiklausti. Jums taip pat turėtų patarti mišinio santykį, nes vieni rekomenduoja 50:50, o kiti rekomenduoja 60:40. Reikėtų nepamiršti, kad senesniuose automobiliuose jūs negalite naudoti naujesnių aušimo skysčių ir atvirkščiai. Taip pat, kartais negalima naudoti ir organinio hibridinio antifrizo, kurį japoniški automobiliai naudoja JAV pagamintose transporto priemonėse.

Pilamas antifrizas
Pilamas antifrizas

Ar galiu naudoti tiesioginį aušinimo skystį / antifrizą?

Negalite. Vienas aušinimo skystis blogai apsaugo sistemą nuo užšalimo arba išskaido šilumą, kuomet eina per aušinimo sistemą. Todėl ir toliau laikykitės vandens ir aušinimo skysčio mišinio, bei rekomenduojamo santykio 50:50 ( vanduo : aušinimo skystis)  arba 60:40. Skysčio mišinį rekomenduojama rinktis pagal jūsų lokaciją, dėl oro sąlygų.

Kada turėčiau pakeisti aušinimo skystį / antifrizą?

Visuomet svarbu reguliariai pasitikrinti aušinimo skysčio lygį, ar jo pakanka sistemoje. Taip pat yra rekomenduojama kartais praplauti ir pasikeisti antifrizą savo automobilio variklio aušinimo sistemoje.

Jums reikėtų atsidaryti variklio dangtį, surasti aušinimo skysčio dangtelį ir jį atidaryti. Tuomet galite pauostyti, jei jo kvapas kaip sudegusio, tuomet reikėtų jį pakeisti. Pakeisti nepakaks, kadangi reikia išsiaiškinti dėl ko jis galėjo perkaisti.

Dar kartais pasitaiko, kad aušinimo skystis atrodo kaip pienas, tai reiškia, kad alyva pateko į sistemą per nesandarią galvutės tarpinę, transmisijos aušintuvą arba įsiurbimo kolektorių. Dėl šios priežasties, jūsų automobilio variklis gali sugesti.

Jums gali patikti: Sintetiniai tepalai – ką reikėtų žinoti

Idealus atvejis: jūsų aušinimo skystis atrodo ryškiais raudonas ( jeigu naudojate raudoną antifrizą) .

Taip pat siūloma paliesti aušinimo skystį ir įsitikinti, kad ant jo nėra jokio smėlio arba kitokio purvo. Jeigu plaukioja kokios nors nuosėdos arba rūdys, dėl šios priežasties gali užstrigti vandens siurbliai ir variklis tiesiog perkais.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *