Pagrindiniai ženklai rodantys transmisijos defektą

Pagrindiniai ženklai rodantys transmisijos defektą

Pavarų dėžės problemų požymiai kuomet kyla problemos su automatine pavarų dėže. Jokie gedimai neįvyksta staiga, o dauguma simptomų tiesiog atsiranda palaipsniui ir kartais galima jų net nepastebėti. Nekreipdami dėmesio į simptomus, pasieksite ir tokį laiką, kuomet jūsų dėžė nebedirbs tinkamai. Pasistengsime pateikti Jums, kaip atpažinti tipinės pavarų dėžės problemas.  Automatinės pavarų dėžės suteikia kiekvienam vairuotojui didelį komfortą, ypač piko metu, nes nereikia junginėti bėgių patiems. Kuomet automobilis važiuoja, automatinė pavarų dėžė automatiškai jungia bėgius į tinkamą pavarą. Problema, kad šios greičių dėžės gali turėti savų niuansų. Mechaninėse pavarų dėžėse atpažinti defektą yra lengviau, nes tarkime juntamas sunkesnis bėgių jungimas, sankabos vėlimas.

Kaip atpažinti sankabos defektą?

Kuomet jūsų automobilis su automatine pavarų dėže, transmisijos problemų požymiai gali būti labai skirtingi ir galima pastebėti skirtingais būdais.

  • Triukšmingas veikimas ir nemalonus pavarų perjungimas
  • Uždelsiamas pavaros perjungimas
  • Labai vėluojama perjungti pavarą, kuomet šaltas variklis
  • Vibracija
  • Kai kurios pavaros nebeveikia
  • Metalo šlifavimas arba šlifavimo garsas
  • Degėsio kvapas
  • Nebevažiuoja nei į priekį, nei į galą.

Net ir profesionaliems automobilių servizams darosi sunkiau atrasti tikrąsias automatinių pavarų dėžių problemų priežastis. Sunkumai kyla dėl didelės rinkos, kurioje yra daug skirtingų dėžių. Ypač naujiems automobiliams yra sunku nustatyti gedimus, todėl nespecializuoti servizai tai sunkiai gali diagnozuoti arba taisyti.

Dažniausios transmisijos gedimų priežastys

Automatinės pavarų dėžės trūkčiojimai

Kuomet pavarų dėžė trūkčioja keičiant pavaras arba net stovint, tuomet pagrindė priežastys gali būti dėl momento keitiklio arba sankabos plokščių pažeidimo. Taip pat dažnai pasitaiko ir slankiojančio jungiklio problema.

Automatinė pavarų dėžė neperjungia pavaros

Jei automatinė pavarų dėžė nebeperjungia bėgio arba jai tai sunku padaryti, tuomet gali būti selekcijos svirties modulis, PRND jungiklis arba stabdžių žibintų jungiklis. Taip pat reikia nepamiršti ir apie galimą vidinių mechaninių pavarų pažeidimą.

Automatinė pavarų dėžė važiuoja tik atgal

Ar bandote perjungti pavarą, bet automobilis nejuda ir važiuoja tik su ,,R” rėžimu? Dažniausiai tokie gedimai kyla dėl priekinės sankabos pažeidimų. Taip pat gali būti problema ir dėl susidėvėjusių sankabos diskų.

Automatinė pavarų dėžė sunkiai jungia bėgius, kuomet variklis šiltas

Tai simbolizuoja slėgio lygio transmisijos problemą viduje.

Automatinė pavarų dėžė perjunginėja bėgius netinkamai

Kuomet jaučiate, kad pavaros perjungiamos netinkamai, dažna problema, kad pavarų dėžės alyva yra jau pasenusi ir atėjo laikas ją keisti. Taip pat problema gali slypėti ir solenoidiniame vožtuve, valdymo bloke, senos programinės įrangos versijoje.

Transmisijos defektų nustatymas
Transmisijos defektų nustatymas

Automatinė pavarų dėžė nebeturi jokios pavaros

Jeigu jūsų automobilis tiesiog nebevažiuoja arba staiga dingos pavaros, gali nebelikti jungties tarp keitiklio ir pavarų dėžės įvadinio veleno. Tai reiškia, kad jis galėjo būti nuplėštas. Neretai pasitaiko, kad sukimo momento keitiklio viduje esantis turbinos ratas sugenda arba sugenda alyvos siurblys.

Automatinė pavarų dėžė skleidžia keistus garsus

Kartais pradedama girdėti švilpimo garsas, kuomet automobilis greitėja. Taip pat gali skleisti ir kitus neįprastus garsus važiuojant. Problema gali slypėti sukimo momento keitiklyje, diferianciale, guolyje.

Važiuojant automobilis perjungia bėgį į N

Kuomet dėžė pati perjungia bėgį į N, tai gali būti dėžės valdymo bloko gedimas.

Keistas kvapas iš pavarų dėžės

Galite jausti pridegusios alyvos arba gumos kvapą, o tai reiškia, kad pavarų dėžė netenka alyvos arba transmisijos alyvos lygis yra per didelis. Tai gali sukelti alyvos sandariklio nuotėkį. Kartais priežastis yra sukimo momento keitiklio arba alyvos siurblio pažeidimas.

Automatinė pavarų dėžė delsia jungti pavaras

Jei pavarų dėžė  per vėlai perjungia žemyn pavaras, greičiausiai taip yra dėl slėgio problemos.

Automatinė pavarų dėžė per anksti jungia pavaras

Kuomet pavaros yra perjungiamos per anksti, tuomet reikia tikrinti pavarų dėžės valdymo bloko programinės įrangos versiją. Pritaikymo duomenys gali būti neteisingi arba pavarų dėžės valdymo blokas sugedęs. Priešingu atveju taip pat gali būti jutiklio klaida kituose mazguose, pavyzdžiui, ABS sistemos elektronika.

Dažniausia transmisijos problemų priežastis ir požymis: Bloga transmisijos alyva / skystis

Kai kurie defektai kyla dėl įvairiausių mechaninių ir elektroninių problemų, tačiau dažniausiai problemos kyla dėl pavarų dėžės skysčio. Ypatingai dėl bėgių perjungimo. Problemas gali sukelti per mažas skysčio lygis arba per sena alyva, kadangi ji bus nebetinkama naudojimui. Dauguma alyvos gamintojų žada, kad alyva tarnaus visą likusį gyvenimą, bet tuo nereikėtų pasikliauti ir būtina keisti alyvą reguliariai, kaip ir pačią variklio alyvą. Kadangi laikas eina, o pavarų dėžės alyva irgi sensta. Priklausomai nuo ridos, vairavimo būdo ar išorinių poveikių, jis praranda klampumą ir tepalą, o automatinėje pavarų dėžėje gali susidaryti nešvarumai, putos arba alyvos dumblas.

Kuomet nekeičiama automatinės pavarų dėžės alyva, nepavyksta tinkamai sutepti ir susidėvėjimas padidėja žymiai, o tai gali sukelti visišką pavarų dėžės defektą. Kiekvienam automobiliui yra skirtingas keitimo intervalas, kuris priklauso nuo daugelio veiksnių. Norint važiuoti saugiai, rekomenduojama keisti alyvą kas 50 000 arba 60 000 – 70 000 kilometrų.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *